Tagged: samyang 85, sigma 85
This topic contains 29 replies, has 3 voices, and was last updated by verybiglobo 4 years, 1 month ago.
-
AuthorPosts
-
Hello Viktor,
I would like to kindly ask you for your opinion, or comparison (if you have had the opportunity to test them) on SAMYANG XP 85mm F1.2 and SIGMA 85mm F1.4 DG HSM ART lenses.
In your opinion, which one is better for both portrait and general photography in terms of clarity/sharpness and blurring of the background (bokeh)?Thank you and best regards 🙂
Hi mate,
sorry for the late reply. Both lenses are great portrait lenses each with its own set of features. It might sound boring but in this focal length, most recent lenses are good enough and stunning portrait depends much more on your model, expression, light, composition and other creative factors, than on the technical limits of the lens.
Sigma is very sharp and has high contrast, while Samyang is softer wide open with more creamy bokeh. Sigma gives you AF ability, while Samyang don’t. Sigma is more expensive and probably better made, but Samyang is made well enough.
My preference will go toward Sigma, because I highly value its almost apo chromatic performance, similar to my Otus 85/1.4.I hope you are doing well under sea, wherever you are diving now!
Cheers,
ViktorP.S. Mozes da pises i Srpski, mnogo postilaca na forum ne dolazi, ne uspevam da ih privucem.
Dragi druze, hvala na odgovoru i steta sto nema vise posetilaca. Nadam se da ce se to promeniti.
Da li si ikada razmisljao da napravis svoj channel na YouTube-u i tamo ponudis svoje recenzije?
Ko bi bolje od tebe umeo da snimi zanimljive klipove.Sto se moje dileme tice, mislim da cu se odluciti za Sigmu, ali 35mm F1.4 Art 🙂
Veliki pozdrav iz Atine
Cao Sale,
imamo mi kanal ja youtube ali nemam nikoga ko bi bio dovoljno harizmatican, umeo dobro Engleski i razumeo o cemu govori a da mogu da ga platim. Pocinjemo polako neke serije tutorijala a i nadam se skorom uvodjenju nekih korisnih widgeta za komparaciju starih objektiva.Sigma 35/1.4 je kvalitetan objektiv ali dosta veliki i tezak. Neki moji ortaci se zale da posle dve godine pocinje polako da se “raspada”. (odlazi auto focus, pokeraju se sociva i sl.) Mislim da je to preterana ocena, verovatno se radi o malom procentu ali pogledaj malo po webu sta kazu ostali.
Kad ne bi lova bila problem, odlican je i mali Zeiss Distagon 35/1.4 ZM.
Uzivaj na i ispod mora,
ViktorCao Viktore,
Eeeee,…kad lova ne bi bila problem…
I ovako je ta Sigma relativno skupa. Naravno, ne moze po ceni da se poredi sa Zeiss-om, ali za nas smrtnike skupa jeste.
Uspeo sam da postignem neki dogovor, pa cu je dobiti na otplatu 🙂Sto se problema sa auto-fokusom tice, I ja sam cuo da se povremeno javljaju, ali isto tako sam cuo da se ti problemi relativno lako otklanjaju uz pomoc USB Dock-a. U Beogradu moze da se kupi, nije nesto narocito skup, a citao sam da ga vredi imati jer se uz pomoc njega vrsi i update firmware-a. Iskreno, nemam pojma ni kako, a ni o cemu se zapravo radi, jer sam u svemu ovome jos uvek nov.
Jedva cekam da kompletiram opremu, naucim da fotkam kako valja i da se vratim u Prag, ali na malo duze…i odradim posteno jos jedan foto-walk 🙂
Hvala na savetima.
Budi dobar i cujemo se 🙂
Sale, Sigma je podjednako dobra kao i Zeiss. Svi moderni objektivi su opticki odlicni, razlike su toliko male, da jedino gde se pominju su forumi i blogovi, jer inace ne bi bilo o cemu da se pise.
Danas ni Zeiss ne pravi objektive da traju 20 i vise godina, to vreme je proslo (osim onih pro objektiva za film, koji se jos uvek uglavnim proizvode rucno u Nemackoj i kostaju ko mali avion.)
Problem sa ostrenjem koji spominjes ti, je vecinom vezan za preciznost ostrenja sa aparatima koji imaju AF senzore odvojene od glavnog senzora za sliku (vecina klasicnih refleksnih aparata sa ogledalom.)
U poslednje vreme se sve vise pojavljuju hibridni AF sistemi, koji kombinuju odvojeni AF sistem sa AF osetljivim elementuma na senzoru za sliku. Da stvar bude jos komplikovanija, kombinuje se i sistem ostrenja zasnovan na detekciji kontrasta sa sistemom ostrenja zasnovanom na detekciji preklapanja slike (faze).
To sto bi Sigma dock trebao da omoguci je – kalibracija konkretnog objektiva sa konkretnim fotoaparatom koji koristi tu detekciju faze (phase detection), jer tamo usled proizvodjackih tolerancija dolazi do njihovog udvajanja i progresivnog pogorsanja preciznosti ostrenja.
Ja sam zaboravio koji fotoaparat koristis, ali ako imas klasicno ogledalo, dock ce da pomogne ali ako imas aparat bez ogledala, onda nema pomoci (osim servisa). Naravno, preciznost ostrenja mozes podesiti i bez docka ale je proces malo komplikovaniji i zahteva vise vremena.
Ono sto sam ja pomenuo je iskustvo nekoliko korisnika (nesto sam citao na forumima a imam i dva ortaka u Italiji i na Islandu koji imaju slicno iskustvo sa Sigmama Art), da im posle dve, tri godine, crkava AF, objektiv se ceo nekako rasklimata i cak se unutra pomere opticki elementi. Dakle – kvalitet proizvodnje i koristenih materijala. Kao sto sam rekao, mislim da je to malo preterana tvrdnja, verovatno se radi o pojedincima, ali nisam imao vremena da se time vise pozabavim, pa sam zato preporucio da proveris forume.
Trazio bih nesto kao – Sigma Art built quality, experience after 2 years, problems with quality itd.
Slikom ces biti sigurno zadovoljan, objektiv je ostar, sa odlicnim kontrastom cak i u protiv svetlu. Ostaje ali uvek osnovno pitanje – da li je tehnicki perfektna fotografija, to sto zelimo? Savrsena reprodukcija ili umetnicka kreacija – stabte vise inspirise 🙂
Pozdrav iz Milana,
ViktorZdravo Viktore,
Kupio sam Canon 80D.
Hteo sam da imam izbor objektiva, pa mi se nijedan drugi nije uklapao u budzet.
Mozda jeste Nikon d7200, koji po DXOMARK-u ima bolje ocene (mada im ja nesto, ovako laicki, bas mnogo i ne verujem), ali s obzirom da sam nekako zamislio da se malo igram i sa enterijerskom fotografijom, prevagnulo je pored toga sto je 80D noviji aparat i to sto ima pomerljivi ekran.Pored silne ronilacke opreme koju sam narucio za ovu godinu, ali i ove Sigme koju hocu da kupim, tesko da cu u dogledno vreme skupiti dovoljno para da kupim neki full-frame aparat.
Zapravo, to je jos jedan momenat koji sam hteo sa tobom da prodiskutujem (ako te ne zamaram svojim pitanjima). Da li uopste ima MNOGO smisla ici u tom pravcu? Mislim, shvatam ja koje su prednosti full-frame aparata (nema krop-faktora, bolji u uslovima sa manje svetla,…itd.), ali ako se uzme u obzir to sto sam citao da su svakim danom senzori sve savrseniji, do te mere da se ta razlika skoro i ne primecuje, da li zaista ima smisla davati i do 2-4 puta vise novca za full-frame?Mislim, bilo bi lepo…ali, ako covek sa tim ne pravi solidne pare, onda zaista ne znam.
Zelim ti lepo vreme i lep provod u Italiji
Pozdrav od Sase
Cao druze,
Malo sam zbunjen nekim tvojim stavovima, mozda sam nesto lose shvatio…
Rekao si da kupujes Sigmu 35/1.4 Art, sto je Full Frame objektiv, ali na kraju poslednjeg maila smatras da je velika orednost APS-C fotoaparata niza cena objektiva?
Mozda kupujes Sigmu 30/1.4 DC Art?
Sto se tice APS-C vs Full Frame, ja se sa tvojim misljenjem slazem. Full frame nije neophodan i marginalno poboljsanje kvaliteta slike pri niskoj osetljivosti, tesko da moze da opravda razliku u ceni. Ipak, kod nekih platformi, naprimer Sony E mount sa kojim ja uglavnom slikam, razlika u ceni izmedju Full Frama i APS-C nije toliko znacajna (kod nekih modela). Koristeci puno stare (i vecinom jeftine) objektive na mojim A7 micama, koristim njihove pune karatkeristike za firmat za koji su bili dizajnirani, i u nedostatcima, nalazim kreativne prednosti. Kod APS-C formata je projekcija ovih objektiva orezana i to drasticno utice na njihov “karakter”. Nije istina da na APS-C su svi objektivi bolji, jer se koristi centar slike (to vazi samo za simetricne opticke konstrukcije ali tih je sve manje).Prednost full frama je i u manjoj dubinskoj ostrini, sto je jos jedna kreativna opcija koja se moze iskoristiti, pre svega u portretnoj fotografiji.
Nezanemarljiv doprinos full frama je i u sirokouganoj fotografiji, gde je mnogo veci izbor “shift” objektiva, koji su vrlo korisni za arhitekturu, pogotovu za tesne prostore (Canon TS-E 17/4, Laowa 15/4 na primer). Na APS-C je ovim objektivima uskracen sirokougaoni pogled, stvarajuci ekvivalent od 28 (24) mm.
Mislim ipak da si sasvim u pravu kada si se odlucio za APS-C, ako nemas nameru da zivis od fotografije. I za 80D imas opciju da koristis manualne stare objektive preko adaptera (Helios 44 (58mm f/2) na primer, koji su vrlo jeftini a imaju zanimljiv karakter.) Tek kada spoznas da te tehnika u necemu limitira, ima smisla traziti “bolja” tehnicka resenja. Sve ostalo je samo GAS.
Sve naj,
ViktorZdravo Viktore,
Dobih tvoju poruku kada sam bio u gradu i procitah je na telefonu.
U momentu si me zbunio. Nisam napisao da je velika prednost APS-C aparata, niza cena objektiva. Cak ni ne razmisljam u tom pravcu. Napisao sam da nisam investirao odmah u full-frame aparat zato sto sam u tom momentu zeleo da kupim aparat i tri objektiva, a ne samo telo aparata. A drugi razlog je i ona dilema o kojoj sam ti posle pisao, odnosno razmisljanje o opravdanosti visoke cene FF aparata. Naravno, prethodno sam i procitao i preslusao na YT-u jako puno recenzija, analiza o 80D i neizmerno je bilo vise onih koji su pisali/govorili u superlativima, od onih drugih sa suprotnim misljenjem. A i uklapao mi se u racunicu.
Mislim da nisam pogresio i da ce za pocetak mog interesovanja za fotografiju, biti dobro sredstvo.
A zbunio si me i u vezi Sigme, pa sam morao da proverim da nisam slucajno pogresio, ali nisam. Ono sto me zanima je:https://www.sigmaphoto.com/35mm-f14-dg-hsm-a
Dakle, jeste za FF aparate, ali mozda cu i ja jednog dana (mozda i uskoro) imati FF aparat 😉 pa bar o staklu necu morati da mislim. A dotle cu da se borim sa crop faktorom i da radim matematiku 🙂
Pozdrav od Sase
Ako nameravas da predjes na full frame, onda ima smisla kupiti Sigmu 35/1.4, inace bi za APS-C, Sigma 30/1.4 Art bila bolje (manje i jeftinije) resenje.
Canon 80D je sasvim sigurno dobar aparat!
Javi povremeno kako ti ide sa fotkom!
V.
Uh,…kad te vec davim, i kada vec pricamo o APSC objektivima, kakvo je tvoje misljenje o:
https://www.sigmaphoto.com/18-35mm-f18-dc-hsm-a
Hvala 🙂
Svi ti moderni objektivi su tehnicki (korekcijom optickih gresaka) veoma dobri, sigurno mnogo bolji, nego sto meni treba za najzahtevnije rezultate kojih sam sposoban. Ovu Sigmu nisam probao, slikao sak kratko sa 24-35/2 na Sony A7r ii i rezultati su bili – ostra, kontrastna slika sa vrlo malo problema sa chromatskom greskom.
Ako trazis sirokougaoni objektiv za arhitekturu, treba razmisliti o perspektivnoj deformaciji i optickoj deformaciji (distorziji). To su kljucni faktori, jer ako zelis kvalitetnu sliku arhitekture, obicno ces zatvoriti blendu na f/5.6-f/16 a tu su svi ti moderni objektivi vrlo slicni kada se radi o ostrini.
Za perspektivnu deformaciju su najbolji shift objektivi, koji obicno imaju i odlicno korigovanu opticku distorziju. Zanimljiv objektiv koji sam nedavno testirao je Laowa 12/2.8 (full frame). Na APS-C volim Samyang 8/2.8 ali to je riblje oko.
Zoom 18-35 je zanimljiv ali je steta sto nije siri. Licno bih izabrao neki Canon 10-22.
V.
Imam vec Canon 10-18
Pa to je sasvim dobar objektiv. Mozes na njega da nadovezes Sigmu 18-35 ali ti onda ne treba mnogo Sigma 35/1.4 Art. Bolje za sada uzmi 18-35/1.8 a kad predjes na full frame sve prodaj pa kupi sta ti bude trebalo. Da nisam po sve opičen, ja bih to tako uradio.
Hahahaha,…odlicno!
Pored tog objektiva Canon 10-18 F4.5-5.6, imam jos i:
Canon 18-135 F3.5-5.6 (Kit)
i
Canon 85mm F1.8
Jesi li jos uvek pri stavu da je bolja opcija u ovom trenutku Sigma 18-35mm F1.8 A?
Pozz
S.
-
AuthorPosts