Tagged: samyang 85, sigma 85
This topic contains 29 replies, has 3 voices, and was last updated by verybiglobo 4 years, 1 month ago.
-
AuthorPosts
-
E da,…sta bi sa tim Islandom?
Jesi li isao?Island je mislim 11. Juna, idemo sigurno!
Cao Viktore,
Nesto mi nije jasno, pa bih te zamolio da mi objasnis, kad budes nasao vremena.
Ova dilema oko toga sta da kupim, da li Sigmu 35mm F1.4 Art ili Sigmu 18-35mm F1.8 Art je i dalje aktuelna, ali tu se sada umesao jedan novi momenat o kojem ranije ne da nisam razmisljao, vec nisam ni znao da postoji.
Mislim, cuo sam za termin “Metabones speedbooster”, ali nisam znao sta znaci.
Ne znam ni sada, da budem iskren. Razumem da je to svojevrsni adapter, ali informacije koje mogu da nadjem, govore o tome da je svrha da se objektivi zapravo prilagode MFT i Mirrorless aparatima (pored toga sto povecavaju brzinu objektiva).
Ono sto mene zanima je da li postoji mogucnost da se nabavi speedbooster koji bih ja recimo stavio izmedju mog aparata Canon 80D i objektiva Sigma 18-35mm F1.8 i na taj nacin mozda efektivno ubrzao objektiv na F1.4?
Ako postoji, koji onda model Speedboodter-a bih trebao da nabavim?
Izvini ako je pitanje totalno glupo, ali zaista o ovome nista ne znam. Ali, bilo bi lepo ako bi to bilo moguce 🙂
Hvala unapred.
Pozdrav od Sase
To zavisi da li recimo zelis da slikas zvezdano nebo ili nesto drugo gde ti treba sirokougaoni objektiv sa blendom 1.8
U principu sam uvek za to da se kupuju objektivi pravljeni za odredjeni format ali ne radi se o dogmi vec o prakticnim razlozima (velicina, cena i u najmanju ruku slican ako ne inbolji kvalitet slike).
Prvo pitanje na koje treba da trazis odgovor je kakvu vrstu fotografije zelis da slikas, pa se onda odredis prema tehnickim zahtevima. 35mm nije portretna duzina, pitanje je kada ces koristiti f/1.4 ili f/1.8? Za arhitekturu se koriste blende od f/5,6 da bi se povecala dubinska i plosna ostrina. Cak i Leica je u svoje vreme pisala da preporucuju kupovinu i koriscenje takve brzine objektiva za koju stvarno ima realne potrebe, dakle ne treba kupovati mnogo skuplji summilux ako je dovoljan summicron.Posto vec imas sirokougaone objektive – u cemu te ogranicavaju, koji su njihovi tehnicki limiti koji ti onemogucavaju da napravis fotku kakvu zelis? Odgovor na obo pitanje ce ti verovatno dati i odgovor na pitanje – koja 35mm varijanta je bolja za tebe.
Pisao sam na brzinu prosli odgovor, nisam video da si pitaonza speed booster. Na verybiglobo.com ces naci dve recenzije speedboostera, ukucaj na glavnoj stranici u pretrazivac.
Ipak, za tvoj fotoaparat speedbooster ne postoji (bar ne komerciajlno dostupan). Problem je u tome, sto je odstojanje objektiva od senzora vece nego kod mirrorlessa pa izmedju ne moze da stane adapter u kome bi mogla da se smesti korekciona optika.
Inace speedbooster funkcionise tako sto poput baterijske lampe sa “zoom” funkcijom (na primer maglite), suzi svetlo koje prolazi full frame objektivom na velicinu APS-C senzora. Time sto se snop svetlanvise koncentrise, svetlo postaje intenzivnije (gušće).
Speed booster je u biti obrnuta optika od tele convertera. Prvi speedbooster je napravio Metabones u saradnji sa Conurus i Caldwell optics. Brian Caldwell je inace moj poznanik i zahvaljujuci njemu sam testirao kao prvi na svetu oba Speedboostera (verzija I i Ultra (II))
Ako se odlucis za neku od platformi (savetovao sam ti Sony A6000, danas je to A6500) moci ces da koristis speedbooster. Isto tako bi mogao da koristis Techart Pro, adapter sa ugradjenim motorom koji omogucava da koristis starije i jeftinije manualne objektive u autofocus modu (naravno, AF nije super brz ali ja ovaj adapter obozavam, jer uglavnom slikam sa starim manualnim objektivima.)
Moje pitanje je opet – zasto ti treba f/1.4 kod 35mm objektiva?
Jos u vezi speedboostera, ekvivalencija nije bas jednostavna za shvatanje niti za objasnjavanje. Ako ti nesto nije jasno pitaj, ali u vezi sa brzinom objektiva, treba uzeti u obzir i neke fenomene digitalnih senzora kao sto je na primer microlens vignetting. Drugim recima, nominalna razlika izmedju f/1.4 i f/1.8 u smislu propustnosti svetla (T number) moze biti mnogo manja nego sto vecina misli, pa jedina razlika koju ces prakticno primetiti je dubinska ostrina.
Cao Viktore,
Cini mi se da sam skontao problematiku u vezi speedboostera. Procitao sam tvoj blog na tu temu.
Da kojim slucajem imam panasonic Lumix GH4 ili 5, ili pak Sony a6500 ili A7R, cela prica bi imala smisao. Ovako, u mojoj situaciji, bas i nema.
Sa druge strane, cak i da posedujem neki od tih aparata, kao sto si i sam pomenuo, pitanje je da li bi cena od 600-800EUR opravdala kupovinu speedboostera, ili bi mozda te pare bilo bolje dati za neki objektiv.
Elem, sve sto “saznam” o nekom objektivu je iz onoga sto ili procitam ili vidim (YouTube) na Internetu, medjutim sve te recenzije predstavljaju licni dozivljaj i misljenje onih koji ih prave, pa su sa te strane vise ili manje objektivne. Medjutim, ono sto se cesto moze cuti (ne znam da li je to zaista tako) je da objektivi koji imaju maksimalni otvor blende od 1.4 ili 1.8, na vrednostima od 2 ili 2.8 daju ostriju sliku od objektiva kojima je to maksimalni otvor blende. Ukoliko ostrina slike predstavlja odredjujuci parametar, onda mi se cini da ima smisla nabaviti upravo takve objektive.Mada,…sa druge strane, sta ja uopste znam! Verovatno lupetam 🙂 🙂 🙂
A sto se tice objektiva koje ja imam, nisam nezadovoljan i vrlo verovatno za ucenje fotografije, moja kolekcija “pije vodu”.
No, to ne znaci da ne treba da razmisljam o unapredjenju te kolekcije, jel tako?
Jednostavno, volim da cackam i trazim informacije o razlicitim objektivima i jako mi se dopada to sto “cujem” o Sigmi.
Zato sam te i pitao za tvoje misljenje, posto cenim tvoj sud 🙂Istina je da sam ti napisao da me zanima arhitektonska fotografija, ali to nije toliko zbog fotografije, koliko zbog arhitekture koju sam, kako znas, studirao. Mislio sam da cu se time baviti u zivotu, pa sam eto zavrsio u sasvim necem drugom. Ipak i dalje me arhitektura zanima i eto, mozda kroz fotografiju mogu nekako da obnovim tu vezu.
Ali, to nije jedino sto zelim da naucim da fotografisem. Zapravo, nema nekih ogranicenja, kao uostalom i kod vecine zaljubljenika u fotografiju, bili oni profesionalci, ili amateri.
Upravo iz tog razloga, razmisljam i o opremi kojom cu mogu da fotkam portrete i pejzaze i stosta drugo. Imam cerku od cetiri godine i cini mi se da cu upravo nju najvise i slikati 🙂
Onaj stariji od 16 godina mi ne da da ga slikam, ali vidim da i njega interesuje fotografija, pa cu mu mozda uskoro pokloniti ovog Canona, a sebi kupiti nesto drugo.
Znam da ti volis Sony aparate, ali meni je to nekako mnogo malo,…sitno. Moguce da im je to prednost, jer su laksi…ali ja ne znam da li bih imao uopste osecaj da sa time i baratam. Cini mi se da je ono najmanje sa cime bih se osecao komotno, upravo gore pomenuti Lumix GH5, ali i prema njemu imam rezerve s obzirom da sve recenzije koje sam video o njemu govore u superlativima pre svega u kontekstu video produkcije. Sto se tice fotografije, recenzije mi deluju prilicno neubedljivo. kakvo je tvoje misljenje o tome?Sto se tice speed boostera, mozes da nadjes i mnogo jeftinije a sasvim zadovoljavajuce verzije osim Metabones. Mislim da sam u poslednjem clanku testirao Zhongyi Lens Turbo II koji kosta nesto preko 100 USD.
To sto si citao o objektivima koji se zatvore za dve blende, da su “bolji” od onih sto na tim blendama “pocinju” je vazilo nekad. Danas to vise nije tako, pogotovu sa objektivima poslednjih generacija. Opticki dizajn bilo kojeg objektiva je uvek podlozan kompromisima. Mozda najbolje korigovani objektivi koje sam testirao su Zeiss Otus objektivi, koji sunali ogromni, teski i imaju samo manualni focus (da ne govorim o ceni). Ranije su se objektivi optimalizovali za blende oko 2.8, odnosno f/11. Danas zbog “hypa” o ostrini (malo ko na forumima uopste razume sta je u stvari “ostrina” a jos manje ih razume sta je MTF20,50 itd. i sta je razlika izmedju micro kontrasta, globalnog kontrasta i rezolucije ali svi hoce – super ostar objektiv 🙂 se objektivi optimalizuju na puni otvor (svoju ulogu igra i difrakcija).
Ostrina (tacnije MTF rezultati) objektiva variraju kod zoom objektiva sa promenom zizne daljine a kod svih objektiva sa promenom plana ostrine (udaljenosti subjekta koji se zaostrava), mada moderni objektivi imaju plivajuci zadnji clan koji ovu drugu razliku znatno smanjuje.Pointa je dakle da svi danasnji objektivi su vrlo “ostri” u sredini slike vec od otvorene blende, razlike treba traziti drugde. Investicije u tehniku pa i u objektive su slicne kupovini novih kola ili mobilnog telefona. Za par godina postaju moralno stari, mada im naravno nista ne fali.
Investicije u putovanja, kurseve fotografije ili post processinga u produkciju vlastitih ideja, to je to sto vredi i sto ce doprineti kvalitetnijim fotografijama.
Mada je i to kliše, ništa pametnije ne umem da ti posavetujem 🙂
- This reply was modified 7 years, 7 months ago by viktor pavlovic.
Ne,…u pravu si.
Svaka oprema zastareva. Ono sto ostaje su utisci i iskustva, posebno oni iz kojih nesto i naucimo.
Posao mi je takav da bar sa putovanjima nemam problema u poslednje vreme i uspevam da posetim neka zaista zanimljiva mesta. Velika je steta sto (jos uvek) ne znam da koristim foto-opremu i da ta mesta i ovekovecim na zadovoljavajuci nacin.
Sa druge strane, posao me trenutno i onemogucava da unapredim svoja znanja. Da nisam trenutno u Atini, bio bih u skoli fotografije koju sam uplatio, ali nazalost morao da odlozim zbog poslovnih obaveza. Ali, kad tad (verovatno na jesen) cu i to odraditi.
Sto se kurseva post-produkcije tice, razmisljao sam i o tome. Mislim da ce napredni kurs u toj skoli koju sam upisao, imati nekoliko casova i na tu temu, ali ja zelim nesto vise, pa cu videti sta mogu da uradim po tom pitanju i ako ne nadjem nista u Beogradu, gledacu da nadjem nesto u inostranstvu.
A onda,…sa znanjem u oku i rukama…na neka lepa mesta!Samo napred!!!
Zdravo Viktore,
Nadam se da si dobro.
Imam pitanje,…zapravo par pitanja:
1. Koje objektive koristis sa SONY A7R II aparatom? Da li smatras da je u tom pogledu SONY opcija najbolje resenje, ili mislis da moze da se ide i sa 3rd party objektivima;
2. Procitao sam tvoju recenziju za SONY A7R III i primetio sam da si napisao da se cena za dvojku prepolovila. Najniza cena koja za taj aparat moze da se nadje (recimo) na heureka.cz je upravo tolika,…tu negde oko 1500EUR. Video sam da je moguce da se na taj aparat montira
https://www.bhphotovideo.com/c/product/983747-REG/metabones_mb_ef_e_bm3_canon_ef_to_e_mount_nex.html
pa je moje pitanje da li bih mogao da uz pomoc tog adaptera, na SONY A7R II montiram objektive koje sam kupio za moj CANON 80D. Posebno me zanima ta opcija za moja dva Sigma objektiva (35mm f1.4 Art i 135mm f1.8 Art).
Hvala u napred 🙂
Cao Sale,
izvini sto kasno reagujem bio sam u guzvi. Obe Sigme mozes da koristis sa Metabones SA V ali ce po svemu sudeci mnogo bolje funkcionisati sa Sigma adapterom MC-11. Ja sam Sony A7r II kupovao na Katcha shop na eBay i tamo me je izasao oko 1500 EUR. A7R iii sam kupovao u Fotoškoda jer mi je dao dobru cenu.Pozdrav,
ViktorĆao Viktore,
Nekako i dalje nisam siguran u vezi Sonija.
Čini mi se da bih u toku ove godine mogao imati mogućnosti za kupovinu FF aparata, ali imam problem sa veličinom, odnosno “ergonomijom” SONY A7R III aparata.
Kada sam poslednji put bio u Pragu, svratio sam do radnje FotoŠkoda i pogledao taj aparat i učinio mi se jako mali i nekako nezgodan za rukovanje. Pretpostavljam da je sve stvar navike, ali ipak…
E sad, ono što me zanima je da li se, šta i kako gubi korišćenjem adaptera, bilo Sigma ili Metabones?
Ako bih za Sigma objektive koje sam kupio za Canon aparat, nabavio Sigma adapter za Sony, da li bih za ostatak objektiva koji su marke Canon, morao da nabavim Metabones adapter za Sony?Druga opcija mi je da sve prodam, kupim Nikon d850 i krenem ispočetka sa objektivima.
Šteta što Canon već jednom ne izbaci neki aparat koji bi bio u klasi ovih Sony i Nikon aparata!
Pozdrav iz Atine
Saša
Kratka dopuna poslednje poruke:
Skontao sam ono o Sigma i Metabones adapterima, pa na to ne moraš da mi odgovaraš.
Bilo kako bilo, ne bih voleo da se upuštam u prodaju opreme koju već imam, jer se radi o dobrim objektivima, a jedino prodajom ove opreme bih mogao da skupim dovoljno novca da isplatim prelazak na Nikon sistem.
Sa druge strane, voleo bih i da zadržim Canon 80D, jer misim da je ipak fin aparat u pitanju, za njega već imam skoro sve objektive koji mi trebaju, a i ako kupim još neki i taj bih mogao da koristim sa SONY aparatom, uz adapter, naravno. Takođe, planiram da u školu fotografije krenem zajedno sa sinom, pa u sučaju ako bih kupio SONY A7R III, ne bismo morali da delimo foto-aparat 🙂
Nisam siguran da ću ikada moći da investiram u SONY objektive, kao i u tvoj omiljeni Zeiss. Ipak su te cene za mene, barem trenutno, previsoke.
Voleo bih, kada budeš imao vremena, da mi kratko napišeš svoje utiske o SONY A7R III aparatu.
Da li koristiš SONY objektive, ili si na tom aparatu isprobao i “third party” objektive sa adapterom? Problem sa AF-om pretpostavljam više smeta onima koji se bave videom nego onima koji se bave fotografijom, je l’ tako?Pozdrav
verybigloboGroundwork: Autobiographical Writings, 1979–2012 by Paul Auster | 9781250245809
-
AuthorPosts